Finanse w firmie

coins-1205897__180Utworzenie nowego etatu w firmie to wydatek, dlatego wielu przedsiębiorców waha się przed zatrudnieniem osoby, która zajmowałaby się tylko zamówieniami lub tylko płatnościami.  Każdy właściciel firmy prowadzi ją, aby mieć z niej zysk – to podstawowe zamierzenie przedsiębiorców, którzy zajmują się własną działalnością. Gdy firma już istnieje i funkcjonuje, pojawiają się nowe wyzwania. Należy pilnować dostaw, pracowników, płatności itd. Nieduże firmy często łączą kilka stanowisk w jednym np. szef zajmuje się i wystawianiem faktur i zamówieniami. Niemniej wraz z rozwojem firmy, obowiązków przybywa. Jak więc racjonalnie gospodarować finansami i stanowiskami, aby jednocześnie oszczędzać i inwestować w przedsiębiorstwo?  Warto zastanowić się, jakie dana firma ma potrzeby. Jeśli towar zamawia rzadko, można nie tworzyć osobnego etatu, jeśli zaś codziennie pojawiają się nowe potrzeby warto zatrudnić osobę, która będzie odpowiedzialna za składanie zamówień tak, by nigdy niczego nie brakowało. Pracownik taki zadba nie tylko o potrzeby klientów firmy ale i o nią samą, zamawiając potrzebne artykuły biurowe, czy higieniczne. Dzięki oddzielnemu etatowi można spokojnie zająć się innymi aspektami działalności, by firma rozwijała się prężnie.  Inna kwestia ma się z płatnościami. Często jednoosobowe firmy nie mają potrzeby zatrudniania księgowej, gdyż płatności jest niewiele. Ale już kilkuosobowa firma wymaga osoby kompetentnej w dziedzinie księgowości. Można rozliczenia prowadzić samemu, niemniej zawsze lepiej zwrócić się do wykształconej księgowej lub odwiedzić biuro podatkowe. Bydgoszcz, Warszawa, czy Poznań – jak Polska długa i szeroka nie znajdzie się osoba, która samodzielnie bez doświadczenia i kierunkowego wykształcenia zrobi skomplikowane zestawienie finansowe albo duże rozliczenia. Jeśli przedsiębiorca nie chce zatrudniać księgowej, to powinien mieć chociaż kontakt z osobą kompetentną, która skoryguje jego błędy i wskaże dobre rozwiązania.  Tworzenie nowych stanowisk w firmie to zawsze wydatek – trzeba jednak pamiętać o tym, że osoby wyspecjalizowane w tym, co robią, mają dużą wiedzę i doświadczenie, za które często warto zapłacić, by uniknąć przestojów w firmie, czy kłopotów z urzędami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *